Usein kysyttyä

Usein kysytyt kysymykset.

Kestääkö kasvit lähettämistä?

  • Pääsääntöisesti kyllä. Kasvit pakataan mahdollisimman hellästi ja hyvin. Tiivis pakkaus pitää kasvit paikoillaan lähetyksen ajan, mutta pieniä vaurioita esim lehtien taittumista, kasvupohjan liikkumista yms voi tapahtua. Tämä ei kuitenkaan ole vaarallista, eikä tarkoita kasvin kuolemista.

Onko liian kylmä/kuuma lähettämiseen?

  • Kesäaikaan kuumuus ei ole yleensä ongelma. Niiden kasvien juuristossa on kosteutta mitkä sitä kaipaavat matkan ajan. Talvella seuraamme säätiedotuksia ja lähetämme paketteja vain kun koemme että kasvit voivat siitä selvitä. Talvella paketeissa on lämpötyyny, joka auttaa kasvia pysymään lämpimänä.

Mitä tarkoittaa "lähetetään paljasjuurisena"?

  • Tämä tarkoittaa, että saat kasvin ilman ruukkua ja kasvupohjaa. Mm monet kaktukset ja mehit on turvallisinta lähettää näin, jotta ne saadaan pakattua mahdollisimman tukevasti ja hyvin. Tällöin sinulla on hyvä olla ruukku ja kasvupohjaa valmiina johon istuttaa uusi ihana kasvisi kun saat sen.

Myyntikuvan kasvilla on enemmän lehtiä/kukkia/nuppuja mitä minun kasvilla, miksi?

    • Monessa saman lajin kasvissa voi olla pientä vaihtelua kasvien koon yms seikkojen suhteen. Pyrimme valitsemaan myyntikuvaan mahdollisman hyvin kasveja kuvaavan kasvin. Kuitenkin luonnollinen vaihtelu on kasvien kesken mahdollista. 

    Saanko juuri kuvassa näkyvän kasvin?

    • Jos tuotekuvauksessa lukee, että saat juuri kuvassa näkyvän yksilön, se tarkoittaa että saat juuri sen kasvin. Muussa tapausksessa saat kuvan kasvia vastaavan yksilön. Katso edellinen kohta. 


    Kuljetuksessa lehtiä oli irronnut/taittunut/repeytynyt, elääkö kasvi enään tämän jälkeen?

    • Elää se. Joskus kuljetuksessa (ja kasvatuksessa) tulee lehtiin (tai muualle) mekaanisia vaurioita. Tämä ei kuitenkaan tarkoita kasvin kuolemaa. Kasvin tuleva kasvu ja kukoistaminen ei ole tästä kiinni.

    Löysin kasvista tuholaisia, apua!

    • Teemme parhaamme että saat terveen ja hyvin voivan kasvin. Tarkistamme jokaisen meille saapuvan kasvierän huolella ennen myyntiin päätymistä. Joskus kuitenkin kasvattamoilta on voinut tarttua kasveihin jokin tuholainen. Me emme tarkoituksella laita tuholaisia kasveihin. Suosittelemme pitämään aina uuden kasvin hetken aikaa karanteenissa. Kasvituholaisten häädössä suosittelemme luontoystävällistä tapaa, eli petopunkkeja. Niistä löydät lisää tietoa niitä myyvän firman sivuilta: Biotus Oy. Käytämme itse ennakoivasti petopunkkeja kasveissa. Kaikki itikat eivät siis ole pahasta joita kasvissa/kasvupohjassa voi olla. :) 

    Haluan tilata kasveja yritykseni tiloihin, voitteko neuvoa mikä meille sopisi ja toimittaa ne?

    • Voimme neuvoa ja toimittaa. Otathan yhteyttä suoraan myyntiimme sähköpostitse: alajarventila@gmail.com

    Voinko noutaa tilaukseni teiltä / voinko tulla teille katsomaan kasveja?

    • Voit noutaa tuotteesi Porista/Noormarkusta. Tuotteet tilataan verkkokaupan kautta ja me valitsemme ne puolestasi. 

    Miten kauan kasvit säilyvät hyvinä kuljetuksessa/paketissa?

    • Se on kasvikohtaista. Yleensä kasvit kestävät noin viikon hyvin (tai kauemmankin), riippuen lajista. Myös eri kasvit kokevat stressiä erilailla, toiset ovat herkempiä mitä toiset. Suosittelemme kuitenkin noutamaan (ja myös avaamaan) paketin mahd nopeasti kun saat saapumisilmoituksen.

    Paketin saapuminen on kestänyt jo x-päivää, miksi?

    • Yleensä Matkahuolto kuljettaa paketit suhteellisen nopeasti. Paikkakunta kohtaisia eroja on. Pyhäpäivät myös vaikuttavat lähetyksien kulkuun. Olethan yhteydessä suoraan Matkahuollon asiakaspalveluun jos pakettisi saapuminen heidän kuljetuksessa kestää mielestäsi normaalia kauemmin.


    Ostoskorisi on tyhjä

    Toimitusehdot

    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 5.5.2020 alkaen.

    Verkkokauppa

    Viherkasvikauppa Kasvimielinen (Alajärven Tila Y-1975853-2) myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Toimitusehdot koskevat kaikkea verkkokaupassa tehtyä myyntiä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, sekä tuotteiden saatavuuden muutoksiin esim virheellisestä varastosaldosta johtuen.

    Tilaaminen

    Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti, eikä niitä jaeta ulkopuoliselle henkilöille/tahoille. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin kokonaisuudessaan.

    Maksaminen ja maksutavat

    Maksupalvelutarjoaja

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    Puhelin: 020 718 1830
    www.paytrail.com



    Emme vastaa maksupalvelun häiriöistä.

    Maksuhäiriöissä otathan yhteyttä maksupalvelun tarjoajaan yhteyttä ongelman ratkaisemiseksi.

    Tilaus- ja maksuvahvistus

    Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

    Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

    alajarventila@gmail.com

    Ps. Muistithan tarkastaa että antamasi puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein.

    Toimitustavat ja -kulut

    Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Toimituskulut ovat kiinteät paketin koosta/painosta riippumatta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Tilaamasi tuotteet toimitetaan Matkahuollon palvelulla. Jossain tapauksissa joudumme pakkaamaan tilauksesi useampaan pakettiin, tästä ei aiheudu sinulle lisää kustannuksia.

    Valittavat Matkahuollon toimitustavat:

    -Lähellä-paketti (nouto Matkahuollon pakettipisteestä esim. R-kioski, K-market) 8,90 €
    -Bussipaketti (nouto Matkahuollosta) 8,90€
    -Jakopaketti (kotiinkuljetus) 16,90 €

    -Lisätilaus avoimeen tilaukseen josta on jo maksettu toimituskulut kerran 0,00€

    -Nouto 0,00€

    Toimitusaika

    Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta riippuen. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on noin 2-5 arkipäivää. Toimitusaika ei sisällä kuljetusfirman kuljettamaa aikaa. Tilauksia toimitetaan Matkahuollon kuljetettavaksi arkisin maanantai - keskiviikko. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu erikseen.

    Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista. Kuljetusfirman toimitusviivästyksissä tai muissa tilanteissa olethan yhteydessä Matkahuollon asiakaspalveluun.

    Palautusehdot ja muuta huomiotavaa

    Teemme parhaamme että saat kauniin kasvin. Jos kuitenkaan laatu ei vastaa odotuksiasi (luethan aina tuotekuvauksen ja katsot kuvat tarkasti ennen tilausta) on mahdolliset huomautukset tuotteesta annettava välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen, kahden (2) vuorokauden sisällä. Kasvit ovat kuluttajasuojalain mukaan tuoretuotteita eikä niillä ole palautusoikeutta. Koska kasvit ovat eläviä (ja niiden kuntoon vaikuttaa ympäristö ja hoito), ei myöskään myöhässä saapuvia reklamointeja voida huomioida.

    Reklamaatiot tulee tehdä sähköpostitse alajarventila@gmail.com. Liitäthän viestiisi hyvät selkeät kuvat tuotteesta ja sekä siinä olevasta viasta. Kuvattomia ja myöhässä tulevia reklamaatioita emme käsittele.

    Mikäli tuotteessa havaitaan 2 vuorokauden sisällä vastaanottamisesta meistä (Alajärven Tila) johtumaton laatuongelma (esim. kasvituholaisia), tuote on mahdollista palauttaa. Palautus on tässä tapauksessa asiakkaalle maksuton. Mikäli asiakas ei palauta tuotetta takaisin, ei meillä (Alajärven Tila) ole myöskään velvollisuutta palauttaa maksua ko. tuotteesta. Usein kasvualustoissa on erilaisia vaarattomia pieneliöitä sekä levää/sammalta, nämä eivät oikeuta ilmaiseen palautukseen. Käytämme tuholaisten ennaltaehkäisevään torjuntaan Biotuksen myyviä petopunkkeja, näitä saattaa kasvupohjissa/kasvissa olla. Ne ovat hyviksiä ja auttavat kasvia, eivätkä oikeuta palautukseen.

    Kuljetuksessa aiheutuneet vahingot (esim paketin tuhoutuminen tms) ovat aina meidän vastuulla. Pakkaamme kasvit erityisen huolellisesti. Kuitenkin kasvien lehtiin saattaa aiheutua vioitusta paketoinnin ja kuljetuksen seurauksena, tai kasvupohjaa voi varista ruukusta, tämä on normaalia/mahdollista eikä oikeuta korvauksiin. Mikäli tuotteet vaurioituvat kuljetuksen aikana muulla tavoin, olemme syntyneestä vahingosta korvausvelvollisia.

    Toimitamme vain kasveja jotka ovat täyttäneet laatuvaatimukset. Pidätämme oikeuden lajityypillisiin eroihin kasvien kesken. Esim kasvin korkeus, leveys, lehtien ja kukkien/nuppujen määrä jne. Mikäli tuotekuvauksessa ei lue että vastaanotat juuri kuvassa olevan kasvin, saattaa näitä eroja saman lajin erien kesken ilmetä. Tuotekuvassa on kuvattu sen hetkisen myyntierän kasvi. Tietokoneen/puhelimen/tabletin tms näyttö saattaa muuttaa väriä. Emme vastaa väärinkäsityksistä jotka johtuvat edellä mainituista syistä.

    Huom! Ethän koskaan leikkaa tai poista mitään osaa reklamoitavasta kasvista! Kasvin pitää olla siinä kunnossa kun se on vastaanotettu, jotta voimme käsitellä reklamaation.


    Muut ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi (viimeistään 2 vuorokauden kuluessa) paketin vastaanotettuasi ja asian huomatessasi, kirjallisesti Palautusehdot ja muuta huomiotavaa -kohdassa mainittuun osoitteeseen. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

    Tilauksen voi peruuttaa kuluitta, mikäli tuote/tuotteet eivät ole vielä lähteneet varastoltamme.

    Tuotteillamme (ei koske kasveja) on 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuote pitää olla uutta vastaavassa kunnossa, käyttämätön ja avaamaton, jotta palautus hyväksytään. Asiakaspalautuksesta koituvat postituskulut maksaa tilaaja.  Palautusta koskevissa asioissa ota yhteyttä alajarventila@gmail.com

    Lunastamaton paketti

    Lunastamatta tai noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta/noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme meille aiheutuneet toimituskustannukset (noutamatta jätetty paketti aiheuttaa 2x toimituskulut).

    Noutamatta jätettyjä tilauksia ei hyvitetä. Mikäli olet estynyt noutamaan paketin tiettynä ajanjaksona, ilmoita siitä viipymättä sähköpostitse. Jo toimitettuihin tilauksiin emme pysty tekemään muutoksia.

    Asiakaspalvelumme auttaa sinua sähköpostitse

    alajarventila@gmail.com

    Vastaamme viesteihin mahdollisimman nopeasti, kuitenkin 2 arkivuorokauden aikana.

    Ystävällisin Terveisin

    Viherkasvikauppa Kasvimielinen

    -ida